Vinté repte: Reordenant quadres en un rectangle

En aquest repte us presente un vídeo on podreu observar un tauler rectangular de tamany 6×9 amb 54 peces quadrades. Algunes d’elles estan repetides i l’objectiu és comptar de quantes maneres podem aconseguir rectangles diferents de tamany 6×9, és a dir, rectangles que tinguen les peces ordenades de diferent manera.

Una de les coses que haureu de veure és la quantitat de peces de cada tipus que estan repetides, cosa que haureu de fer mirant el vídeo i utilitzant la memòria visual, o si ho preferiu el botó del pause 🙂

Un altre element a tindre en compte és que les peces no es poden girar, han de posar-se en el sentit en el que es troben en el vídeo.

I com a última part del repte estaria bé intentar de quantes maneres podem aconseguir rectangles diferents de qualsevol tamany (1×54, 2×27, …, 54×1).

Ànim i sort.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s